Siimusti Lasteaed-Algkool on koolieelne lasteasutus ja algkool, mis tegutsevad ühe asutusena. Meie asutus asub kolmes hoones: Siimusti algkool, Siimusti lasteaed ja Saduküla lasteaed. Töötajaid on kokku kolmkümmend kaheksa. Tutvustame teile neid kõiki ka pisut lähemalt. Viies persoonilugu on Siimusti algkooli muhedast õpetajast Elle Karust.
Räägi veidi iseendast (kust oled pärit, kui eemalt, siis kuidas sattusid siiakanti, midagi lapsepõlvest vms).
Olen pärit Võrumaalt ja minu lapsepõlv möödus kenas väikeses Sänna külakeses. Lõpetasin sealkandis põhikooli (tollel ajal 8-klassiline kool) ja keskkooli. Eredalt on meeles suhtlemine loomadega. Maakodus oli meil palju loomi ja nende eest hoolitsemine suvel oli minu ülesanne või õigemini võtsin rõõmuga selle enda kohustuseks. Kõigega sain hakkama, ainult lehma lüpsmine jäi ema teha. Lapsena tahtsin saada müüjaks, hiljem õpetajaks. Oma sõpradega ja isegi hoidjatädiga sai kõige meelsamini mängitud kooli. Pärast keskkooli lõppu saigi mindud õppima Tartu Pedagoogilisse kooli, hiljem ka töö kõrvalt lõpetatud Tartu Ülikooli Õpetajate Seminar. Pärast kooli lõpetamist sai valitud esimeseks töökohaks Saduküla 8-klassiline kool. Kuna vanemad olid vahepeal Jõgevamaale kolinud, siis tahtsin ka Jõgevamaale tööle saada. Valikus olid Voore ja Saduküla põhikool, otsustasin Saduküla kasuks. Sadukülla olen jäänud siiani. Peres on kaks last ja üks lapselaps.
Kuidas sa Siimusti Lasteaed-Algkooli tööle sattusid?
Kuna Saduküla koolis vähenes teatud ajaetapil õpilaste arv ning Saduküla põhikool muudeti algkooliks, siis tuli mõte ka kooli vahetada. Aastal 2011 tekkiski sobiv hetk: kodulähedale Siimusti kooli vajati klassiõpetajat ja nii läkski.
Kui kaua töötad Siimusti Lasteaed-Algkoolis ja mis tööd sa siin teed?
Tänaseks olen siin töötanud 12 aastat, 13-nes algas sügisel. Töötan klassiõpetajana ja mul on olnud siin kaks klassi, kellega olen jõudnud 1.-6. klassini ja selle lõpetanud. Hetkel õpetan 5. klassis. Õppeained on erinevad, kuid igal aastal on sellesama aine õpetamine teistsugune ja õpid ka ise juurde.
Mis valmistab sulle sinu töös rõõmu?
Rõõmu valmistab see, kui lapsed on sõbralikud, õpihuvilised, koostööaltid ja oskavad hinnata koolis pakutavat (teadmised, oskused, huviringid, erinevad üritused). Töö lastega hoiab sind ennast hingelt noorena. Hea on töötada ka meeldivas kollektiivis.
Mis paneb aga muretsema?
Muretsema paneb see, kui oleme üksteisest valesti aru saanud, ei oska koostööd teha ega oma probleeme selgeks rääkida.
Mis tegevused aitavad sul mõtteid tööst eemale saada?
Tegelemine aiatööga, kudumine, raamatu lugemine, tegelemine lapselapsega. Meil on ka tore sõpruskond, kellega käime Eestimaa erinevates paikades: külastame vaatamisväärsusi, läbime toredaid matkaradu ja jõukohaseid seiklusparke, ööbime puhkemajades. See kõik annab uut jõudu ja energiat.
Kes või mis on sinu kõige suuremad toetajad?
Minu kõige suuremad toetajad on kindlasti kolleegid. Hea on rääkida oma muredest või rõõmudest inimestega, kes sind mõistavad ja toetavad. Ka perelt ja sõpradelt saan tuge ning olen ka neid kuulda võtnud ja nende arvamustega arvestanud.
Kui saaksid reisida ükskõik kuhu, siis mis koht see oleks?
Ikka ainult kuhugi soojale maale. Mulle ei meeldi enam üldse külm talv (kuigi lapsena oli see tore) ning vihm ja pori.
Milline oskus või omadus võiks sul veel olemas olla?
Kindlasti tunnen suurt puudust inglise keele oskusest. Kuna armastan reisida, siis tunnen võõral maal olles, et ilma keeleoskuseta on ikka väga raske ja võid täbarasse olukorda sattuda.
Sinu lemmikloom, lemmiktoit, lemmikkoht?
Eks ikka kass ja koer on kogu elu kaaslasteks olnud.
Mulle meeldib hea toit ja söön üldiselt kõike. Üle kõige aga armastan head omavalmistatud kartulisalatit.
Eestimaal on palju ilusaid kohti, aga Eestimaa saared on väga ilusad. Tahaks neid rohkem avastada.
Kes on sulle elus olnud eeskujuks?
Kindlat eeskuju pole olnud. Olen imetlenud kolleege, kelles on palju positiivsust. Nad jõuavad palju nii koolis õpetades, kui tegutsedes väljaspool kooli huviüritusi korraldades. Lisaks kõigele jõuavad ka enda elu ja huvialadega tegeleda ja nende suust ei kuule ühtki negatiivset nooti.
Millise tarkusetera annaksid sina lapsele/õpilasele tema ellu kaasa?
Kool on nagu hüppelaud elluastumiseks ja õpetaja ei saa teha rohkem kui õpilasi hoovõtul julgustada. Aga nad püüavad, annavad parima. Ja vahel natuke rohkemgi.